יום שבת, 16 בינואר 2010

כתיבת שאלת חקר



אספתם מידע על הנושא אותו בחרתם ממקורות מידע שונים .

כעת עליכם לנסח שאלת חקר מתאימה.

בחירה של שאלת חקר היא למעשה בחירה של כיוון לעבודה. כאשר מנסחים את שאלת החקר מגדירים את הגורם שרוצים לבדוק ואת התופעה הנבדקת.

הניסוח הוא בדרך כלל בדרך של שאלה .

שאלת חקר בודקת קשר בין שני גורמים.

לפניכם סוגי שאלות חקר ודוגמאות . תוכלו לבחור מתוכם או לחבר שאלת חקר מקורית.

קשר של סיבות ותוצאות :מהי השפעת__________ על _____________?דוגמה: מהי השפעת השימוש בחומרי הדברה על איכות המים?


קשר בו מתקיימת השוואה:מה ההבדל בין____________ לבין_______?

דוגמה: מה ההבדל בין תחנת כוח פחמית לתחנת כוח גרעינית?


קשר בו נבדקת השפעה של גורם אחד על גורם שני:

באיזה אופןמשפיע גורם א' על גורם ב'?

דוגמאות:

כיצד משפיע שטח פני הקולטים בדוד השמש על קצב התחממות המים?

באיזה אופן משפיע זיהום נחל הקישון על עולם החי סביב הנחל?

באיזה אופן משפיעה תחנת הכוח להפקת חשמל בחדרה על סביבתה?


קשר של יתרונות וחסרונות :

מהם היתרונות והחסרונות של ........... ?

דוגמה:מהם היתרונות ומהם החסרונות של שימוש בהדברה ביולוגית?

מהם היתרונות והחסרונות של שימוש במי קולחין להשקיה ?

מהם היתרונות והחסרונות של שימוש במי ים מותפלים ?

מה היתרונות בניצול אנרגיה סולרית לשימוש האדם על ידי תאי שמש(מכוניות, לווינים, תאורת רחוב, מנועים, הפקת אנרגיה חשמלית ,צבא )


תיאור שלבים בהתפתחות

כיצד התפתחה התופעה מאז ____ ועד ___ לאורך כל הזמן.

דוגמה:כיצד התפתחו הגופים הירוקים במדינת ישראל מיום הקמתה ועד היום?

כיצד התפתחו תחנות הכוח להפקת חשמל במדינת ישראל?

כיצד התפתחו המפעלים למיחזור פסולת במדינת ישראל מיום הקמתה ועד היום?


1.רשמו 10 שאלות פתוחות אודות הנושא שבחרתם.

2.סמנו בכוכבית את השאלות שלדעתכם מזמנות חקירה\מאתגרות או יותר מעניינות אתכם.

3.בחרו בשאלה אחת שנראית לכם הראויה ביותר לשמש כשאלת חקר,
הציגו אותה בבלוג והסבירו למה בחרתם אותה .
תאריך סיום:13.2.2011

3 תגובות:

שירה אמר/ה...

תודה רבה עזרת לי מאוד :)

אנונימי אמר/ה...

אני לא בכיתה ח אני בו אבל זה יותר מקל ממה שהמורה שלי אמרה

אנונימי אמר/ה...

אני לא בכיתה ח אני בו אבל זה יותר מקל ממה שהמורה שלי אמרה